Pomáhajícími profesionály vnímané potřeby pozůstalých při využívání služby časné intervence
Pilotní případová studie vybrané organizace
Klíčová slova:
Akutní truchlení, Potřeby, Zármutek, Terapie, PodporaAbstrakt
Článek odpovídá na otázku: Jaké potřeby truchlících v akutní fázi jsou percipovány pracovnicemi organizace, která poskytuje distanční služby vycházející z principů časné intervence? Konceptuálně vychází z pojetí časné intervence v návaznosti na přístup označený jako
Dovednosti pro psychickou úzdravu. Potřeby jsou vymezeny v návzanosti na jejich pragmatické pojetí. Komunikační partnerky popsaly pět oblastí potřeb: potřeby informačně rozhodovací, potřebu copingu, potřebu validizace, potřebu zvládnout vinu a potřeby kontaktu. Pro rozvíjení služeb časné intervence se v rámci rozhovorů zdá jako podstatné promýšlení oblasti míry naplňování potřeby kontaktu.